fredag den 19. august 2011

Den vildeste, mest sporty dag i Swaziland

Dette den undskyldning jeg kom med til Lene Wrang Nielsen, da jeg ikke havde skrevet på hendes væg på hendes fødselsdag igår, den 18/9-2011: (jeg havde en ret så fed så jeg også tror I vil finde interessant)

LENE, JEG HAR IKKE GLEMT DIN FØDSELSDAG! Jeg huskede den igår aftes...
 Okay hør min dag igår, den er ret så sej: Jeg vågnede op hos min linkfamilie (Jeg har ferei nu, så jeg bor hos min linkfamilie) Jeg tog en kombi (Minibus) til Mbabane og mødtes med min lærer og hans ven. Vi kørte ud til et gammelt stenbrud, hvor vi så begyndte at klatre. Virkelig fedt, men shit. Det var superfarligt. Hver gang jeg rørte eller brugte en sten til at bevæge mig opad, det faldt ned. oven i købet fordi vi selv havde sat rebet op, var jeg i tvivl om hvor jeg skulle klatre op. Jeg klatrer op direkte hvilket resulterer i at jeg svinger 3 merter til det modsatte klippevæg. Heldigvis var jeg klar, så ingenting skete. Selvom det lyder ret så farligt, var sikkerheden iorden og jeg er jo en erfaren klatrer. :) Åh, hvor jeg elsker klatring. Vi besluttede os for at det ville være bedre og mere sikkert hvis vi tog tilbage til skolen og klatrede. Så det gjorde vi så. Vi klatrede på min yndlingsrute. YEBO! Så sprintede vi tilbage og ryddede vores grej op. Styrtede så til Mbabane igen hvor jeg tog en kombi tilbage til omkring mit hus.
Desværre kunne min linkmor kun hente mig, hvis vi tog sammen til aerobics. Fair nok, så jeg dansede aerobics for halvanden time. Virkelig piget, men ret sjovt. Mine håb om et bad og en seng blev knust da min linkmor fortalte mig at vi var nødt til at blive ved fitnessrummet (få ikke associationer til danske fitnessrum.. det er ikke det samme)
Vi skulle nemlig spille cricket (actioncricket. Det er inden i en inhegning). Nu skal det lige siges at jeg kun havde fået Weet-bix (havregrynlignende morgenmad) til morgenmad og en stor bolle med ost til middag, så da jeg så min aftensmad bragt i en tuperware, blev jeg ret så skuffet. Nogle pomfritter og nogle små stykker spinattærte (Jeg er vegetar og min linkfamilie er forvirret hvad sådanne sjældne mennesker spiser. HAHA(Jeg er vegetar, fordi jeg mener ikke det er nødvendigt at dræbe for at give mig nærig. :) )) Halvvejs igennem dette mikromåltid, opdager et cricket-hold at de mangler en pige på banen, så jeg som så cricket for første gang springer på banen med et bat i min hånd. Det går ret godt, så jeg bliver også smidt ud på marken senere. Jeg spiller faktisk en hel kamp med dette hold og vi vinder. :) Senere bliver en kvinde skadet og jeg hopper igen glad på banen.  Det går supergodt, så efter denne kamp spørger mit første hold mig om jeg vil spille med dem igen til en uarrangeret rematch imod modstandere fra første kamp. Da jeg er ved at være vild med denne sport er jeg selvfølgelig på og mens jeg har battet scorer min ven og jeg 46 runs, hvilket er det halve af vores samlede resultat! HAHAHA! Jeg elsker cricket. Det handler bare om at løbe hurtigt + skyde til.
Så da jeg endelig kommer hjem er der ikke mere aftensmad, hellere ikke mere brød, så den står på Wet-bix igen også på hovedet i seng efter 12 timer ude af huset, hvor jeg dyrkede sport stort set hele tiden. :) Men hvad så med Lene's fødselsdag? Ja, den blev desværre ikke fejret af et 'tillykke med fødselsdagen, Lene! :D'
Dog håber jeg, at du havde en fantastisk dag med masser af hygge og gode stunder! Hils famililen,
Lykke :) <3

+ Jeg tager til Kruger Nationalpark i 5 dage imorgen. YES, vilde dyr jeg kommer jeg! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar